Ny direktør i Jubii

Med et rekordresultat og en ny ejer i ryggen skifter mediehuset Jubii nu ud på direktørposten. Kommerciel direktør Martin Schradieck bliver administrerende direktør i stedet for Thomas Rimington, der har valgt at skifte til opstartsvirksomheden Eventbuizz. De to har de seneste to år sammen stået bag en succesfuld turnaround i Jubii, der sidste år gav sig udslag i selskabet bedste resultat nogensinde.

I december 2013 blev Jubii overtaget af NORDJYSKE Medier med henblik på at gøre selskabet til omdrejningspunkt for koncernens digitale mediestrategi. Den nyudnævnte direktør ser et stort potentiale for Jubiii med den nuværende markedsposition – og ikke mindst som en integreret del af den nordjyske mediekoncern.

”Jubii har gennemgået en ekstremt spændende udvikling, der har resulteret i et historisk godt resultat for 2013. Vores plan er at fortsætte med at udbygge vores position som et af de førende mediehuse med fokus på digital vækst inden for vores annoncesalgs- og portalforretning. Vi har ligeledes høje forventninger til den digitale konsolidering på tværs af NORDJYSKE-koncernen og forventer på den baggrund at skabe endnu mere vækst i 2014,” fortæller Martin Schradieck.

Opskriften på Jubiis succes har gennem de seneste år været en effektivisering og automatisering af de to største forretningsområder, portalen Jubii.dk og bannerannonce-forretningen. Omstillingen har dels øget indtjeningen markant og dels sikret Jubii en stærkere markedsposition som mere attraktiv samarbejdspartner.

”Tankesættet er at forstærke den transformation, Jubii har igangsat og samtidig understøtte et yderligere fokus på den kommercielle udvikling. Vi fortsætter vores nuværende strategi med Martin Schradieck ved roret og udbygger dermed vores position som ét af Danmarks førende digitale mediehuse. Samtidig bliver Jubii A/S omdrejningspunktet for NORDJYSKE Mediers nationale BtC strategi med fokus på udviklingen af nye digitale forretningsområder. På den måde kan vi høste de synergieffekter, der ligger i at være en bredt favnende mediekoncern,” udtaler bestyrelsesformand for Jubii, Jens Bundgaard Poulsen fra NORDJYSKE Medier.

For Thomas Rimington bliver afskeden med Jubii vemodig, men en iværksætterdrøm har trukket ham mod nye udfordringer i det nystartede danske selskab Eventbuizz, der har lanceret en softwareløsning, som skal ændre den måde virksomheder holder møder, events og konferencer på.

”Det har været en fantastisk rejse, jeg har haft sammen med teamet i Jubii. Vi har skabt mange gode resultater og senest ikke mindst et historisk overskud i 2013. Muligheden for at blive en del af Eventbuizz kunne jeg ikke sige nej til,” fortæller Thomas Rimington.

Jubii forventer i indeværende år at øge omsætningen samt levere et resultat mindst på niveau med 2013.

Jubii

Nørre Voldgade 92
1358 København K
Denmark