Newsbreak.dk satser på native advertising med Jubii Media Group

Newsbreak.dk indgår nu i Danmarks største annoncenetværk hos Jubii Media Group, der vil styrke onlinemediets kommercielle udvikling med brug af native advertising.

Fra 1. juni vil brugerne opleve native advertising på Newsbreak.dk, som indfører det nye annonceformat med hjælp fra en ny samarbejdspartner, Jubii Media Group, der samtidig overtager salget af den øvrige annoncering på sitet.

- Newsbreak.dk er et godt match for Jubii og vores kundeportefølje, som omfatter flere andre nyhedssites. Vi har stor erfaring med at hjælpe denne kundetype, og for vores annoncører betyder det, at de kan nå ud til en større læserskare, nemlig de godt 800.000 unikke brugere om måneden på Newsbreak.dk, siger Kenneth Andersen, direktør for digital forretningsudvikling i Jubii Media Group. 
Det nye annonceformat får ikke direkte betydning for redaktionens arbejde, for Uffe Dahl, ansvarshavende redaktør i Newsbreak.dk, placerer det komplette ansvar for annoncering hos Jubii Media Group for at opretholde en skillelinje imellem redaktionens arbejde og det sponsorerede indhold. 

- Det er meget vigtigt for mig, at der er gennemsigtighed i vores nyhedsproduktion, så når brugerne klikker sig ind på native advertising, skal det være meget tydeligt, at det er annoncer. Det er en ærlig sag, at vi gerne vil skabe overskud på vores foretagende, så jeg håber, brugerne forstår vores intentioner bag at introducere native advertising, og at de synes, det sponsorerede indhold er af høj kvalitet, forklarer Uffe Dahl.
Han har fulgt tendenserne indenfor native advertising og har høje forventninger til indtægtsstrømmen fra det nye format og samarbejdet med Jubii Media Group:

- Native formatet vinder frem i både ind- og udland, og mange store medier lukrerer på det, så naturligvis vil vi også forsøge at tage en bid af kagen. Vi er ikke blege for at afprøve nye formater, men vi kan ikke selv løfte opgaven med at lave native indhold, og har det også bedst med slet ikke at have noget at gøre med annoncedelen. Derfor er det optimalt, at Jubii påtager sig hele opgaven og sørger for det rette miks af annoncetyper, så vi kan fokusere på indholdsdelen, siger Uffe Dahl.
I Jubii Media Group oplever Kenneth Andersen, at annoncører i stigende grad efterspørger native advertising som annonceringsværktøj.

- Native advertising som format fungerer rigtig godt til nyhedssites som Newsbreak.dk, fordi det er muligt at indpasse denne type annoncer naturligt i indholds-flowet på siden. Brugerne tager godt imod det. Vi oplever, at native advertising har en bedre performance end traditionel annoncering, og derfor kan vi garantere en ret unik performance på formaterne, siger Kenneth Andersen.

Fakta 
Jubii Media Group varetager reklamesalget for en række af landets største netmedier, bl.a. Bazoom, Denstoredanske.dk, DMI, TV3 og EDC. Jubii.dk er en nyhedsportal, der tilbyder danskerne en kombination af underholdning, nyheder og fritidsstof. Jubii Media Group er en del af NORDJYSKE Medier koncernen.
Newsbreak.dk består af fem fastansatte journalister og en række freelancere og deltidsansatte, der skriver nyheder om krimi, sport, økonomi, politik, biler, bolig, livsstil og kendte. Ifølge en opgørelse fra december 2015 fra Danske Medier Research ligger Newsbreak.dk på en 46. plads på listen over de mest benyttede danske websites. Sitet havde godt 800.000 unikke brugere i april måned og i alt ca. 2,6 mio. besøg. Kilde: Google Analytics.

For yderligere information, kontakt:
Kenneth Andersen, direktør for digital forretningsudvikling i Jubii / NORDJYSKE Medier, ka@nordjyske.dk tlf. 4084 9898.

Uffe Dahl, ansvarshavende redaktør i Newsbreak.dk, ud@newsbreak.dk tlf. 2018 3663.

Hent pressemeddelelse som PDF.

Jubii

Nørre Voldgade 92
1358 København K
Denmark