Jubii sætter overliggeren højt i relancering

Jubii-brugerne får en forårsgave den 22. april. Fra denne dag vil der blive serveret en endnu stærkere cocktail af nyheder og underholdning på det relancerede site Jubii.dk. Dermed skifter et af Danmarks største digitale mediehuse rolle fra at drive portal til at være et rendyrket nyhedsmedie med fokus på at levere de bedste artikler om danskernes fritidsinteresser, underholdning og personlige historier.

Med en nyetableret redaktion på plads vil Jubii indtage en endnu stærkere position i danskernes daglige mediebillede og tage kampen op med de mest velbesøgte danske medier. ”Vores mål er at blive danskernes foretrukne mentale frikvarter med en kombination af underholdning og nyheder, som vi selv dyrker op. Det skal ske med nyheder fra vores egen redaktion og unikt indhold fra andre medier under Nordjyske som JSL Medias stærke livstilsbrands,” siger adm. direktør Martin Schradieck. Bag relanceringen af Jubii.dk ligger der store ambitioner fra ledelsen og NORDJYSKE Medier, der overtog Jubii i december 2013. Målet er at bygge Jubii op til et stort dansk mediebrand med en række universer med fokus på familieliv, fritid, sundhed, mad, biler og en række flere emner. Og dette miks skal på sigt løfte nyhedssitet op i top-10 på FDIM’s liste over besøgte medier.

”Navnet Jubii har en kendskabsgrad på hele 75 pct. i befolkningen, og nu skal vi så transformere det til, at folk kender vores indhold og ønsker at dykke mere ned i det. Vi har ekstremt høje forventninger til denne relancering og ser et fornuftigt annoncemarked til at understøtte satsningen,” fortæller Martin Schradieck. På annoncefronten peger han især på den eksplosive vækst inden for native advertising, hvor annonceindholdet skabes i samme kvalitet og troværdighed som det journalistiske indhold.

Redaktør Anders Reinholdt Jonssen har til opgave at opbygge Jubiis redaktion og sætte den helt rette tone for at ramme brugerne med det indhold, der efterspørger i hverdagen. ”Vi vil meget gerne bidrage med mere positive nyheder og ramme et miks af både nichehistorier og de brede dagsordener. Fra JSL Media har vi nogle fantastiske nichemagasiner, som vi gerne vil dyrke videre i vores univers samtidig med, at vi selv leverer kvalitetsjournalistik inden for livsstil,” siger Anders Reinholdt Jonssen. Han vil måle sig med de mest velbesøgte danske medier og mener, at Jubii kan finde sin helt egen plads i det daglige mediebillede. ”Vi skal have fokus på alt det, der betyder noget, når folk har fri. Og der kan vi tilbyde en hel unik pallette af livsstilshistorier, fede features, portrætter samt selvfølgelig nyheder og underholdning,” siger Anders Reinholdt Jonssen. Redaktionen satser stærkt på at skabe øget vækst via Facebook, hvor en række undergrupper bliver den direkte adgang til flere brugere. Og da kvinder har vist sig at være bedre til at dele historier på de sociale medier, mens mænd i højere grad blot følger med, vil redaktionens opmærksomhed i højere grad være rettet mod kvinderne.

Jubii

Nørre Voldgade 92
1358 København K
Denmark