Jubii nupper digital chef fra Berlingske

Jubii henter nye kræfter til ledelsen. Chef for Berlingske Medias digital kommerciel forretningsudvikling, Allan Olesen, rykker 1. oktober til Jubii Media Group. Her afløser han Henrik Liljegren på posten som driftsdirektør (COO).

"Han har den rigtige profil i forhold til kommercielle og digitale kompetencer. Han er især dygtig til data-området og har været ansvarlig for hele Berlingske Medias digitale annonce- og RTB-strategi. Det har vejet tungt i valget," siger adm. direktør for Jubii Media, Martin Schradiek.

Jubii har siden december 2013 været en del af Nordjyske Medier og er udnævnt til mediekoncernens spydspids på den digitale annoncehåndtering. Ikke som salgsbureau, men som hovedansvarlig for at drive trafik til Nordjyskes sites via sociale medier og på tværs af platforme samt håndteringen af det voksende salg af "restplaceringer" via bannerbørsen og programmatisk salg.

"Vi har overtaget håndteringen af bannere og optimering af trafik på tværs af Nordjyske Mediers platform. De annoncepladser, Nordjyskes salgsafdeling ikke selv sælger, håndterer vi i forhold til ad exchanges. Den del af forretningen er blevet enormt stor for os," siger Martin Schadiek.

Han uddyber, at Allan Olesen især skal udvikle annonceforretningen i forhold til databerigelse; det vil sige at knytte flere informationer om de brugere, der besøger Jubii-netværket, til det produkt, som koncernen går ud med til de annoncørerne.

Jubii har i forbindelse med omlægningen i JSL Media samtidig overtaget JSL’s facebook-sider og skal fremover stå for at sætte magasinindholdet i kredsløb digitalt via Jubii. Samtidig flytter de to selskaber sammen i midten af oktober. De får nyt fælles hovedkvarter ved Nørreport Station. I dag holder Jubii til i København K., mens JSL Media har til huse i Københavns Nordvestkvarter.

 

Mediawatch, 03.09.20115, af Louise Reseke

Jubii

Nørre Voldgade 92
1358 København K
Denmark